#MENIRU BOLEH LA..



sakit hati betu la !! ade kawan aku sorang ni ! dye time exam majoriti dye tengok buku ! dye letak buku kat bawah meja ! dye duduk depan , meja cikgu dekat belakang.. so,peluang dye lah ! sebelum ni dye tak de la buat macam ni ! kenape dye tetibe je buat macam ni,,tak adil lah kan,,kalau macam ni, tak gune la dye belajar selama setahun kat skolah ni ! banyak paper yang dye tiru,agama tadi pon dye tiru,aku diam jela,naak buat macamane,tak gune la kalau dapat kejayaan yang setimpal kalau markah tu markah meniru,aku nak je cakap dekat cikgu yang dye ni peniru..tapi tengok la keadaan ! aku nak takut ape,,KEMUNGKARAN HARUS DICEGAH,,so,tak kesah la nak kate ape..hemm,,tak gune la kamu belaja keras2 time awal2 tahun dulu,,hasilnya kamu meniru ! tengok buku pulak tu,bulan2 la dapat jawapan kan,sape tak sakit hati ! aku nak tengok,,mane la tahun kot2 nanti dapat jawapan tetibe kertas dye hilang ke,kertas dye rosak ke,,kan..allah maha besar ! dye boleh buat macam2 ,,kalau tak dapat dekat dunia ni,akhirat menanti lah ! walaupun dye tu kawan baik aku sekalipun,tapi kalau dah buat jahat tu tak kire la,kawan baik ke ape ke kan ! aku bukan dengki , tapi nak mengubah daripada ade orang2 macam ni kat kelas aku ni ! aku tengok,,orang yang teruk dari dye pon tak meniru,sanggup tak buat darypada meniru ! kalau tak taw ape jawapannya,jangan la sampai meniru kan,tak adil,takadil tak adil,jangan la nak menyesal di kemudian hari pulak nanti sudah,,aku rase,aku tak layak nak ade kawan macam ni,tapi aku dah ditakdirkan ade kawan macam ni,nak buat macamane,redha,yang penting aku tak nak ikut perangai dye,perangai yang tak tahu nak berusaha sendiri,,dye lebih rela meniru daripada dosa nya dikandung bertimbun2.so,arap2 la dye dapat berubah ! insaf la yer,
TAK GUNA KAMU BELAJAR SUNGGUH2 KALAU CARA INI YANG KAMU GUNA ..


Aku perhati je ape yang kamu buat kawan,,

No comments: