baru la nak menyesal



alhamdulillah,lepas dah paper kimia n add math tadi ! soalannye usah cakap la , nak kate senang tak,nak kate susah pon tak,tapi lebih banyak susah la daripada senang ,,ni la reaksi orang yang kurang belajar,macam aku,dah nak exam baru la nak menyesal,baru la nak kelam kabut study , sebelum ni buat ape ? untuk pengetahuan korang2 semua,sebelum ni serious aku cakap aku memang kuat main,study kurang ! aku pon asik2 online,seharian tak online memang tak sah ! penyakit ape ni eh ?
 aku pon pelik,,facebook ni memang kuat penghasut nya,aku rase macam kalau sehari tak online,memang tak menentu arah wehh .. fikiran ni asyik fikir facebook,facebook,facebook,,tak sah kalau tak online facebook ni sehari,,bila dah kuat online ni,memang susah la kite nak belajar kan,,hangat2 taik ayam la kalau nak bercita2 tinggi tapi tak de usaha,betul tak ? hmmm~ bila nampak org berjaya tu seronok je kan ? 
rase macam nak je masuk kat dalam badan diorang tu n kongsi ape yg diorang ade,tapi itu hanyalah mimpi,kalau kita nak kan kejayaan,kita mesti la pandai berusaha sendiri,kalau cakap hanya di mulut,,bye2 saje laa,,,minggu depan ade lagi exam smpai la bulan sebelas,,so niat hati aku kalau boleh aku nak teruskan belajar,tak mahu main2 dah,kalau boleh jugak la kan,aku nak score yang terbaik untuk final exam ni ~ korang pon boleh , yang penting usaha ! 

renung2kan la,,korang nk berjaya kan ? so,,keywordsnya adalah USAHA..berkaitan lah jugak dengan peribahasa USAHA TANGGA KEJAYAAN,,kalau tak de usaha,tak de la kejayaan kan,,kejayaan  tak datang bergolek,korang yang kene cari,so,same2 la kite mencari kejayaan tu ~






mukoo mintak penumbuk ~ haha...

okey la,rasenye tu je la entry for today ~ hope you all can change your attitude n juz study for your ambition,,make your family happy,dont make your familiy sad.. then,dont forget your god n always pray for your life.,,insyaallah !

2 comments:

yusuflaili said...

Salam;
masih sempat lagi nak belajar atau ulang kaji.

syapik naser said...

@yusuflaili wsalam ; hah,,ya betul ! ade mase lagi ! tapi kan,takout syapik tak dapat nak gunakan masa tu dengan sebaik mungkin !! tu yg risau tu,tapi harap2 la tak !!