mengimbau

 
 petang yang agak bosan ! syapik baru balik dary kampung ! sebab pi tengok rumah kat sane.
mak syapik ade buat umah kat sane,,dah siap dah pon..tinggal nak pindah je..lepas tu makan tengahhari..
cakap pasal makan tengah hari kan,besok tak de dah makan tengah hary kan,sebab besok puase lah..
makan sahur ngan berbuka jer,lepas berbuka pg tarawikh plak.lepas tu sambung macam bese untuk hary2   sterusnya..hari ni mmg makan puas2 lah ! tadi dah hambat nasi ayam dah !
eh2,kome kan,,,tmee puase waktu petang2 wat ape hah ?? macam syapik,,syapik tak de wat ape2 pon,,kalau org lain mesti tolong mak bapak diorang berniaga kat pasar ramadhan kan,,untungla,macama mak syapik tak berniaga pon,teringin rasenye nak tolong mak bernaga kat pasar ramadhan macam mak bapak korg ! best je kan,penat pon hilang.tutup je kedai terus berbuka,mesti best kan.uhm,,malam ni dah start sembahyang tarawikh ! korg kat lua sane,pg tarawikh mesti ngan kawan2 kan,,macam syapik,,pg sembahyang tarawikh sorang2 je,mane ade teman2,sian kan...kadang tu,termenung seketika kat dalam masjid tu sambil  tengok org disekeliling kan,sonok jer diorang dengan kawan2 diorang,,korg mesti ingat syapik kat sini tak de kawan kan ? tak la,sebenarnye syapik ramai kawan,tapi semuanya dah pinda skolah,,kalau ade kawan pon dengan mat2 motor,ngan deme kawan kat skolah jela.kat luar tak pon,,syapik serius cakap mmg tak campor sangat ngan diorang ! sebab idup syapik tak sebati mcm tu,tak selesa macam tu semua..
so,mmg tak de kawan la syapik kat sini.ade pon kawan kat asrama skolah syapik,umah syapik dekat ngan skolah,kalau boring2 lepak jela ngan depa.so,kat sini syapik nak nasihatkan,kalau yg ade kawan tu,pandai2 la pilih n jage kawan2 korg eh..jgn abaikan diorang ! tanpa kawan tak majulah idp kite,,hhuhu...

No comments: